فاضل حیدری مدیرمسول- حجاب از جمله موضوعاتی است که مورد تهاجم شدید رسانهها قرار گرفته و این تهاجم ازطرف دشمن نشاندهنده اهمیت این موضوع حتی در نظر دشمنان است. حجاب یکی از اساسیترین و ازجمله مبانی اعنقادی در جامعه اسلامی است. از صدر اسلام تاکنون تأکید پیامبران و امامان معصوم و بانوان طراز اول اسلام بدین امر مهم و حرمت نگاه داشتن در عرصه حجاب بوده است. انسانها فطرتاً و ذاتاً خواستار پوشش بوده و هستند و خواهند بود.
دشمن در حوزه مقابله با حجاب و عفاف، حریمشکنی و شکستن قداست حجاب و حریمهای اخلاقی هزینههای سنگینی را خرج میکند، بنابراین در وهله اول مسؤولان نظام باید به وظیفه خود در این باره عمل کنند. دستگاههای نظارتی، قضایی و انتظامی باید به صورت جدی به موضوع و اجرای قانون عفاف و حجاب ورود داشته باشند. جرم علنی که با تحریک دشمن و به قصد حریمشکنی انجام میگیرد قابل مماشات نیست، از اینرو مسؤولان امر به طور جدی و قاطع در این حوزه به ایفای نقش پرداخته و اجازه ندهند فضای عمومی جامعه آلوده شود.
مردم در مقابله با آفت بدحجابی سهم و نقش مهمی برعهده دارند، باید بعضی خانوادهها در روش زندگی خود کمی تامل کرده و به این بیندیشند که چرا با مقوله حجاب احیاناً بیگانه هستند و نمیتوانند خانههایشان را به نور معنویت روشن کنند. برای پاکیزه کردن خانهها باید مردم به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر عامل بوده و در قبال بدحجابی بیتفاوت نباشند، همچنین در جامعه نسبت به موضوع عفاف و حجاب دلسوزانهتر عمل کرده و در این صحنه نیز در برابر دشمن بایستیم. به جرات باید گفت آمار افراد بدحجاب در مقابل آنهایی که خود را مقید میدانند کمتر است، همچنان که زنان باحجاب در صحنههایی همچون راهپیماییها و انتخاباتها حضور داشته و نشان دادهاند خیل عظیمی از زنان ما محجبه هستند، البته عدهای هم با حجاب نامناسب در خیابانها جولان میدهند که باید مدیریت شوند.
در سالهای گذشته مسئله حجاب و عفاف رها شده بود و اکنون میراثدار این بیتفاوتیها هستیم. دشمن میخواهد در این حوزه با رواج بدحجابی به نظام و انقلاب لطمه بزند، البته در این عرصه نیز با شکست و بنبست روبه رو خواهد شد. از طرف دیگر باید عنوان کرد که دشمنان نظام و اسلام فضا را برای جذب مخاطبان و اقناع آنان آماده دیدهاند و با توجه به احساسات و هیجانات مخاطبان بستههای تبلیغاتی ضدحجاب و عفاف را در معرض دید مخاطبان قرار دادهاند و سعی بر عادیسازی و تغییر سلیقه و ذائقه مخاطبان داشتهاند و جریانسازی جدید و جدیای با ظهوروبروز شبکههای مجازی به وجود آمد، بهطوریکه همه قشرهای جامعه متأثر از آن شدهاند.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که رسانهها و مالکان حقیقتی آنها و سیاستگذاران فرهنگی در برابر این تهاجم جریانسازی درستی نکرده و حتی مبلغان دینی نیز روشهای تبلیغاتی درست و مدونی که قابل قبول مخاطبان جدید باشد، ارائه نکردهاند و لازم است همزمان با هجمه دشمنان به حجاب زنان ایرانی ما اهالی رسانه به ویژه افرادی که تریبون در اختیار دارند به این موضوع ورود فکورانه داشته باشند و به نوعی فضای جامعه را برای مقابله با این هجمه دشمنان تلطیف نمایند.