سفیر ایران در روسیه در حاشیه دومین مجمع بینالمللی آلتای در گفتگو با تاس اعلام کرد که مسکو و تهران در پروژه مشترک راه آهن خود در مسیر رشت - آستارا پیشرفتهای خوبی داشتهاند.
خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در حاشیه دومین مجمع بینالمللی آلتای در گفتگو با تاس اعلام کرد که مسکو و تهران در پروژه مشترک راه آهن خود در مسیر رشت - آستارا پیشرفتهای خوبی داشتهاند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار در این پروژه چگونه پیش می رود، گفت: این توافقنامه با حضور دو رئیس جمهور امضا شد و اکنون وزارتخانههای حمل و نقل دو کشور در حال آماده شدن برای عملی کردن این توافق هستند. در این مسیر مشکل خاصی وجود ندارد.
در 17 می 2023، نمایندگان دو کشور - ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی توافقنامه ساخت مشترک این مسیر ریلی را امضا کردند.
بر اساس این سند، مسکو و تهران به طور مشترک هزینه طراحی، ساخت و همچنین تامین کالا و خدمات را تامین خواهند کرد.
مسیر ریلی رشت - آستارا به طول 170 کیلومتر برای اتصال بخشهای زمینی کریدور حملونقل بینالمللی شمال - جنوب طراحی شده است که باعث افزایش کارایی اقتصادی این مسیر عبوری از دریای خزر میشود.
بر اساس این گزارش، قرار است مسیر ریلی رشت به آستارا توسط ایران و روسیه و مسیر آستارا (ایران) به آستارا (آذربایجان) توسط مسکو، تهران و باکو احداث شود. گزارشها حاکی است که هزینه ساخت این بخش 1.6 میلیارد دلار برآورد شده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار در این پروژه چگونه پیش می رود، گفت: این توافقنامه با حضور دو رئیس جمهور امضا شد و اکنون وزارتخانههای حمل و نقل دو کشور در حال آماده شدن برای عملی کردن این توافق هستند. در این مسیر مشکل خاصی وجود ندارد.
در 17 می 2023، نمایندگان دو کشور - ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی توافقنامه ساخت مشترک این مسیر ریلی را امضا کردند.
بر اساس این سند، مسکو و تهران به طور مشترک هزینه طراحی، ساخت و همچنین تامین کالا و خدمات را تامین خواهند کرد.
مسیر ریلی رشت - آستارا به طول 170 کیلومتر برای اتصال بخشهای زمینی کریدور حملونقل بینالمللی شمال - جنوب طراحی شده است که باعث افزایش کارایی اقتصادی این مسیر عبوری از دریای خزر میشود.
بر اساس این گزارش، قرار است مسیر ریلی رشت به آستارا توسط ایران و روسیه و مسیر آستارا (ایران) به آستارا (آذربایجان) توسط مسکو، تهران و باکو احداث شود. گزارشها حاکی است که هزینه ساخت این بخش 1.6 میلیارد دلار برآورد شده است.